donderdag 8 oktober 2015

snelle salade met bulgur


Ik was vorige week veel later thuis dan gepland, ik moest 's avonds nog weg, maar omdat ik probeer wat gezonder te eten wilde ik geen eten halen. voor mijn vriend werd het een kliekje uit de vriezer en ik maakte een goed vullende salade met bulgur.
Ik maakte een redelijke schaal vol, de volgende dag ging dit prima als lunch!
ingrediënten:
-200 gram bulgur
-150 gram doperwten
-een grote hand rozijnen
-een bouillonblokje
-een hand geraspte wortel
-een paprika(ik zou rood, geel of oranje nemen)
-een klein rood uitje
-verse munt en peterselie
-feta
-komkommer
-olijfolie
-een halve citroen
-peper en zout
-een teentje knoflook
Eerst kookte ik de bulgur met doperwten uit de vriezer, een flinkje hand rozijnen en een bouillonblokje met water voor ongeveer 8 minuten.
Ik had nog geraspte wortel in de koelkas liggen, dus de laatste 2 minuutjes voegde ik hier ook nog een hand van toe.
Tussendoor even een rood uitje, een paprika en een stuk komkommer(niet op de foto) fijn snijden. Deze deed ik er rauw doorheen. Ook voegde ik er een handje fijngesneden peterselie en munt aan toe. Ik maakte een dressing van Olijfolie, een halve citroen (het sap), een teentje fijngesneden knoflook en een beetje peper en zout. Toen koos ik ervoor om er feta door te doen, dan is die ook op voor de vegan challenge begint (ik at dit 29 september). Je kunt de feta ook weglaten met de vegan challenge. Als alles klaar is door elkaar husselen in een grote schaal en je kunt eten! Ik at dit lauw-warm, maar de volgende dag als lunch koud en beide is lekker. Eet smakelijk.



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten