woensdag 28 oktober 2015

Snelle roerbakschotel

Sommige dagen ben ik vrij laat thuis van mijn werk. Dan heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in koken. Toch probeer ik zo vaak mogelijk zelf te koken, omdat het gezonder  en goedkoper is. Dit soort roerbakschotels is ideaal!
Je kunt er flink mee variƫren, het is lekker, snel klaar en je kunt het supersnel maken, maar ook wat minder snel. Ligt er maar net aan hoeveel tijd je ervoor hebt en hoeveel moeite je doen wilt.
Dit keer heb ik dit gebruikt voor 2 personen(mijn vriend is een grote eter):
-Een zak krieltjes
-champignons (ik had er nog 6 in huis)
-2 hele kleine paprika's, 1 normale is ongeveer hetzelfde
-1 ui
-1 courgette
-een hand vol sperziebonen
-2 teentjes knoflook
-1 rode peper
- tuinerwten uit de vriezer, hier zat nog een derde in ongeveer.
-wat kruiden en olijfolie

Eerst zet je een wok op het vuur met wat olijfolie. Als de olie heet is doe je eerst de krieltjes erin. Je snijdt snel de uit en die kan erbij. Nu voeg ik kruiden toe. soms mix ik zelf wat met potjes die ik in de kast heb, heb ik weinig tijd dan gebruik ik een potje aardappelkruiden.
Dan de boontjes wassen en doppen, door midden en erbij. Tussendoor wel even roeren af en toe. Vervolgens de champignons, paprika's rode peper, knoflook en courgette wassen, snijden en toevoegen. Steeds blijven omscheppen. De erwten doe ik er als laatst bij. even nog meebakken tot ze warm zijn en je eten is klaar!
Ik at het met een salade ernaast, je kunt ook wat vlees erbij eten bijvoorbeeld. Als ik meer tijd heb schil ik zelf aardappels, snijdt ik ze in stukjes en kook ik ze even een paar minuten voor. Als ik nog minder tijd heb koop ik een zak gesneden roerbakgroente. Ook lekker met prei bijvoorbeeld, maar eigenlijk kun je bijna alle groenten er wel in verwerken! Ideaal voor restjes!
 Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten