vrijdag 30 oktober 2015

Mijn favoriete ontbijtjes


Ik wissel vaak met ontbijt. Ik hou van van alles! Vandaag laat ik een aantal favorieten zien.
Havermout. Lekker oldschool. Ik vind het voornamelijk het lekkerst met banaan. Vroeger maakte ik het altijd met water, omdat mijn ouders bijna nooit melk in huis hadden. Nu kies meestal voor een plantaardige melk. Soms nog steeds water. Ik vind het vooral lekker met amandel kokosmelk van Alpro of provamel. Ik kook altijd de banaan mee, oke, meestal in de magnetron, en als het klaar is kies ik nog wat leuke toppings uit. Soms ander fruit, hagelslag, pindakaas, eiwitpoeder met een lekker smaakje, pitten of zaden, noten en noem maar op. Je kunt eindeloos variƫren.
Optimel yoghurt Griekse stijl. Vooral deze met kers is mijn favoriet, al vind ik alle smaakjes lekker. Dit is echt iets wat ik vaak pak als ik vroeg de deur uit moet: 6 uur beginnen op het werk bijvoorbeeld.
Gewoon crackers met hartig beleg. Soms heb ik gewoon echt geen zin in zoet. Dan ga ik vaak voor crackers. Ik vind van hartig beleg avocado, tartex pate, hummus, roomkaas, smeerkaas, gerookte zalm of kipfilet erg lekker. Vooral met komkommer of tomaat erbij op.
Eigen gebakken brood is ook goed. Goed brood van de bakker ook wel hoor, maar dat heb ik eigenlijk nooit in huis. Soms met hartig beleg, soms zoet. Pindakaas met banaan is altijd goed.

Yoghurt met fruit en andere toppings is ook altijd goed.
Als ik weinig honger heb is een smoothie altijd de oplossing!
Heel af en toe maak ik wel eens een gebakken ei met groenten, als ik laat op ben. Dit komt zo zelden voor dat ik er ook geen foto van heb! Wat eet jij graag als ontbijt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten