zondag 4 oktober 2015

Dierendag

Vandaag is het weer dierendag. Een dag dat veel huisdieren een extraatje krijgen, de mijne ook (al krijgen die wel heel wat vaker een extraatje, vooral Herman). Ik ben gek op dieren, misschien nog wel meer dan op mensen. Als het aan mij lag had ik veel meer dieren, maar zolang we nog in een klein huisje wonen houden we het bij 4. We hadden er een tijdje 5, maar Hammie leeft helaas niet meer.
                                                             Hammie, ik mis je enorm!
 Ik heb haar zelf maar 2 maandjes gehad, maar ze was al bijna 2 jaar oud,  dus een acceptabele leeftijd voor een dwerghamster (al was mijn dwerghamster die ik als kind had bijna 4 geworden, dat is een uitzondering).
Van de week gingen we even naar zoo zajac in Duisburg. Gewoon een leuk spelletje kopen voor Herman voor dierendag, al krijgt hij alles natuurlijk gelijk. Er zitten daar zo veel speciale dieren, heel mooi om te zien.
Enorme papegaaien bijvoorbeeld, mooi om te zien, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Oja, het geld ook, zo'n beest kost zo'n 2000 euro.
Er is nog veel meer, slangen, de meest bijzondere vissen, schildpadden, zelfs apen, ook gewoon honden en katten, maar ik heb niet van alles foto's gemaakt.
 
 
wel leuke vlaamse reuzen, die je gewoon kon aaien zo tam! Ze lopen ook gewoon los buiten in een afgesloten soort tuin, met kippen en pauwen.
Ja, later hoop ik een huisje buitenaf te hebben, met een weilandje. Dan wil graag zo'n vlaamse reus erin hebben. En 2 geitjes, ik wil al heel lang geitjes! Herman blijft natuurlijk vooral in huis, maar hij krijgt dan wel een ren voor buiten. Maargoed, weer even naar de werkelijkheid, Herman kreeg een spelletje. Ik weet dat het een slim beest is, vooral als er eten in het spel is.
En binnen een minuut had hij alles open en opgegeten.... Tsja, dat had ik ook weer niet verwacht. Ach, het is een leuke manier om hem af en toe wat lekkers te geven, en hij heeft het minder snel op dan dat hij het zo krijgt.
Een dikke kus van Herman en voor alle dieren, fijne dierendag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten